Cinjenica je da se, u mnogim pitanjima, muslimanske zajednice današnjice nalaze u medusobno razlicitim idejnim sklopovima. Medutim, cinjenica koju prihvataju mnogobrojni muslimani razlicitih kultura je da Bediuzzaman predstavlja najistaknutijeg alima u 13. stoljecu po Hidžri. Upravo iz tog razloga, detaljna objašnjenja koja je u kontekstu ahir-i zemana iznio Bediuzzaman imaju veliki znacaj za muslimane.
U svojim saopcenjima vezanim za ahir-i zeman Bediuzzaman naglašava da ce dvije velike filozofske struje izazvati veliki nered na Zemlji i da ce te struje ulagati velike i nesebicne napore u cilju nametanja ateizma. Prva od ovih struja je ona koja ce raditi na unutarnjem razaranju islamskog morala. Što se tice druge struje, ona predstavlja materijalisticko i prirodno poimanje, odnosno materijalizam i naturalizam. (Naturalizam je takoder poznat kao filozofska dimenzija Darwinove teorije evolucije!) Oni otvoreno negiraju postojanje Boga i tvrde da je materija oduvijek postojala, da je neuništiva i da je život slucajno nastao iz neživota.
Ova definicija, naravno, isto tako obrazuje i osnovu svih idejnih struja koje negiraju postojanje Boga. Od najstarijih vremena materijalisti su istupali protiv svih Božanskih vjera, borili su se protiv onih koji bi im se isprijeci na tom putu, tiranizirali su narod, izazivali ratove i zauzimali mjesto u prvim redovima svakojakih degeneracija.
A kada se ponovo vrati na Zemlju, Isa, a. s., ce voditi borbu protiv ovih materijalistickih i naturalistickih tendencija i, uz Božiju pomoc, izvojevat ce pobjedu nad njima. U svojim sabranim djelima Bediuzzaman na slijedeci nacin skrece pažnju na ovu materijalisticku tendenciju:
Što se tice druge tendecije, rijec je o ateistickoj - surovoj - tendenciji koja ce se formirati u ishodu materijalisticke filozofije i razviti u ahir-i zemanu; doci ce na jedan stepen negiranja vjere u Boga (Mektubat, str. 53).
Bediuzzaman saopcava radosnu vijest da ce, u jednom ovakvom periodu gdje vlada ateizam, Isa, a. s., ponovo doci na Zemlju. Kao što cemo to vidjeti i u narednom citatu Bediuzzaman, tokom drugog boravka na Zemlji Isa, a. s., ce postupati prema Kur’anu. Kršcanstvo ce ocistiti od svih praznovjerja i ujedinjenjem kršcanstva i islama, zaživljavanjem kur’anskog morala, nadvladat ce ateisticke tendencije. Ono što se o ovom pitanju prenosi u Risale-i nuru glasi:
Eto, u jednom takvom vremenu, u trenutku kada ove tendencije budu veoma jake, pojavit ce se stvarno kršcanstvo koje se sastoji od Isaovog, a. s., moralnog karaktera, odnosno Božija milost ce se spustiti sa neba. Trenutno kršcanstvo ce se, pred tom istinom, ocistiti od praznovjerja i iskvarenosti, ujedinit ce se sa istinskim islamom. U moralnom smislu, kršcanstvo ce se, na jedan nacin, preobraziti u islam. I, pridržavajuci se Kur’ana, kršcanstvo ce biti na stepenu potcinjenog, a islam onaj kome se potcinjava. Stvarna vjera ce naci jednu veliku moc u ishodu ovog ujedinjenja. Kršcanstvo i islam, koji su u stanju odvojenosti nemocni naspram ateistickih tendencija, nakon ujedinjenja postici ?e moc kojom ce poraziti i razbiti ateisticku tendenciju. Pozivajuci se na rijeci Svemoguceg, povjerljivi vijesnik saopcio je da ce na celo te istinske vjere doci Isa, a. s., koji se fizicki nalazi u svijetu nebesa. Pošto je rekao, istina je; pošto je Svemoguci obecao, sigurno ce to i uraditi (Mektubat, str. 53-54).
U svim svojim saopcenjima u kojima govori o Isaovom, a. s., povratku na Zemlju, Bediuzzaman Said Nursi napominje da ce on uništiti sve ateisticke sisteme tog vremena i da ce, prilikom toga, uživati veliku podršku muslimana. Savezništvom sa uglednom osobom koja je preuzela ulogu liderstva u propagiranju kur’anskog morala u islamskom svijetu, Isa, a. s., ce dotuci tiraniju ateistickih režima.